onsdag 5. mai 2010

Ingeborgs keramikk

Jeg har en tante i Lofoten som har keramikkverksted.
Nå har jeg vært der for å "gå i lære", eller rettere sagt, se om dette var noe for meg!
Ikke så mye en rekker å lære seg på noen dager, men litt fikk jeg prøvd!

Det første bildet lager hun en vase i pølseteknikk.

Viser her noen av produktene hun lager:

Små hvite skåler.

Engler med et hærlig, rampete uttrykk!

...en av de snille.

Store, nydelige kopper til te, suppe eller en liten blomster, for den del....
Dette var min favoritt, og jeg mener hun må lage mer av denne serien. Både fat, skåler, mugger...!!

Modellering.

Kopper med prikker. I flere farger og varianter.

Denne serien kalles "himmel og hav".

Nydelig blåfarge.

Nydelig!

...og her har jeg prøvd meg. Måtte finne ut om modellering var slik jag trodde.

En lite figur, a la madonna....

Denne holdt jeg på med under hele oppholdet.
Den skal glaseres hvit.
Det ferdige resultatet kan dere se, når den blir ferdig brent, på Ingeborgs blogg:


Se innom da vel :-)

4 kommentarer:

Jannicke sa...

Har vært innom din tante - er det kanskje du som har hjulpet henne i gang med blogg?+ Ser litt likheter, hihi..

Jeg likte også veldig godt de lyse store koppene. Fin fasong og hanken var så søt..

Madonnaen din var jo kjempefin, gleder meg til du viser den helt ferdig..

Klem J.

Roka Design sa...

Her var riktig masse lekkert:)
Jammen en flink tante du har:)
Heldig du som får lært deg litt teknikker:)
Flott blogg du har...

Klem fra meg

ennahs lille hjørne sa...

Wow.... så masse fint hun lager:)
Det må ha vært artig å lære av en sånn mester!!

Anonym sa...

Så gøy å lære av en proff! Mange vakre ting hun lager. Synes madonnaen din ble kjempe fin!
Klem Igi