søndag 20. mars 2011

Blomster og stolomtrekking

Feirer våren med litt Anemoner med en sterk, blålilla farge.
Kjøpt på Orkideen før helga!


Denne tøffe planten er kjøpt på samme sted.
Artig form og uttrykk, så lett liksom:-)

Stolene jeg holder på å trekke om.
Litt frem og tilbake med hvilket bånd jeg skulle bruke.... endte opp med et helt hvitt bånd.
Finns jo så mange fine møbelbånd, blonder, fløyel m.m. Men det enkle er ofte det beste, er det ikke??

Jeg har ikke formsydd trekket før jeg sydde det på stolene. La bare over et passe stykke lin, og tilpasset det med litt klipping, strekking og nåler. Etterpå sydde jeg fast trekket i gammeltrekket, med litt grove sting.
Det jeg ikke er helt sikker på, er om jeg skal lime/sy bånd over stingene.......
Kanskje er det greit å la det være slik som det er nå??

God søndag!

2 kommentarer:

Guri sa...

Fin blogg du har Kristin :) Kikker innom deg jevnlig for å få en dose inspirasjon ;)
Ha en flott søndag:)
Hilsen Guri

mi-rachel sa...

anemoner tror jeg må være min favoritt!
så fine.
så flink og handy du er som trekker om stoler.