tirsdag 2. juni 2009

Innholdsrik helg

Ikke nok med at været slo til med sol og mange og tjue grader fra morgen av lørdag. Vi var bedt til mine foreldre på pinsefeiring, med overnatting, barn i telt, god mat og vin på verandaen osv. Det var jammen åpning av en ny interiør/brukt -butikk  hjembygda!!! Stikkord som gamle bilder, "fil de fer", madonnaer, gamle friser, fine romantiske tekstiler... mye mer. Selger både nye, og gamle ting. Sjakkruter på gulvet og hvitmalte vegger, samt hvitmalte møbler..

Hun som eier butikken har bloggen An Angel By My Side

Kjøpte disse gaflene der!

Så litt hage. Vi har også fått anledning til litt hagearbeid. "Anleggsgartneren" min har vært på ferde :-) Holder på å lage en ny sitteplass av natursten.  Det blir så fint, han er så flink!! Har sansen for den grove steinen sammen med roser, krukker osv. Det første bildet er av hageporten vår som begynner å bli "overgrodd". Slik som den skal !! Det kommer en rose som slynger seg rundt den etter hvert, og den rammes inn av linde-hekken!

Mamma har mye fint og gammelt. Det meste av det har hun heldigvis tatt frem :-)
Her en klokke med helkebord, gamle briller og en beltespenne bl.annet.
Hun har flere gamle bilder.  Dette er så stemningsfullt, synes jeg!! Nydelig gammel ramme.
Et lite stilleben hjemme hos meg selv til slutt. Gammelt familiebilde av pappa med bror og foreldre. Den lille søte gutten der, er pappa :-)

8 kommentarer:

Datt sa...

Oioi, den butikken må jeg nok innom neste gang, jeg og Glede har allerede gleda oss en stund... :D

Hulda sa...

Nydelig stilleben du har satt sammen. Jeg har også et slikt kors, har laget slike kranser også. De er så fine. Likte så godt den hvite portalen i hagen, virkelig idyllisk.

Babb sa...

Alltid artig med nye butikker:)
Fine bilder som alltid!

Crinoline sa...

Uteplassen kommer til å bli veldig flott.Nydelige stilleben hos din mor og deg.Ønsker deg en fin uke.

Wenche sa...

Heisann.
Tusen tusen takk for reklamen!
og ja,... vi må ta oss ett treff snart. Skulle gjerne blitt med deg på hagevandring i hagen din. Der skjer det noe hele tiden har jeg inntrykk av. lucky you!
Gulvet vi la i kjelleren er parkettgulv.Heter noe med antikk,..kjøpt på byggmakker. Superdupert. Passer inn i den stilen vi omgir oss i. Malingen jeg bruker til alt er 0502-y.Får liksom ikke til noe annet. også blir det ett helhetlig inntrykk når den samme fargen går igjen synest jeg. RO....Og ingen forstyrrelser:)

Margrethes hus og hage sa...

Så flotte bilder!
Anleggsgartneren er riktig flink :) Det blir kjempefint!

Og det høres ut som du har funnet drømmebutikken! Det er koselig med slike små oaser å kikke i.

Hilsen Margrethe

Miss.T sa...

Så koselige bilder du viser.
Kjekt med ny uteplass i stein ! tidløst og lekkert.

Hjerterom sa...

Hei
Takk forfine ord :)
Mange flotte bilder !
Hørtes ut som en hærlig butikk da :)

Flott stilleben.

Klem Siw