torsdag 3. desember 2009

Førjulstid, helt vanlige ting og spørsmål om pepperkakehus


Kjøkkenkroken har fått stjerne, juleduk og appelisner med nellik som lukter JUL JUL JUL...


Stue.


Årets julekort.


Svibler hører med.


Gamle møbler... og en overeksponert julestjerne i vinduet ;-)


Under trappen til loftet er det et innebygd skap. Alltid vanskelig å pynte. Men nå har det blitt slik...


Lykt og en liten gran!


Konglekrans på kjøkkenviften.


Ved ytterdøra står denne granen i en kurv.


Appelsiner med nellik.
I kveld har jeg lyst til å lage pepperkakehus. Kjøpte ferdig deig, men mangler oppskrift på hus. Noen som leser dette som har tegning på et flott hus?? Har dere sett det fine, toetasjes med "glassveranda", som jeg har sett flere bloggere lage?? Det med bare  hvit, fin melisglasur?! Hadde vært veldig kjekt å lage det!!!
Noen som har oppskriften??

12 kommentarer:

Shabbycharm sa...

så koselig du har pyntet på kjökkenet ditt.elsker den litt nostalgiske stilen.
vakre bilder du viser og den hvite skjenken var jo bare helt knall fin.
klem bella

På landet sa...

Så fint du har det.. Har ikke noe mal desverre, men kansje du finner vist du googler det.

Julehilsen fra B.

hjem hos linda sa...

To etg hus!!!! uuups jeg kjøpte ferdig hus på ikea,bare å sette sammen....Klæm Linda

Jannicke sa...

..fjusker jeg også.. kjøpte ferdighus i dag ;o)
Håper å få pyntet det i helgen ,o)

Så koselig og JUL det er hos deg!!!!

Klem J.

Kjeruben sa...

Så koselige bilder med juleinspirasjon!
Når eg har laga pepperkakehus har eg tegna sjølv. Det er i grunnen ikkje så vanskelig... hugs berre nok deig! Det går ein del ;-)

Anonym sa...

Hei.

Det var et nydelig pyntet hus dere har :-).

Jeg har nett satt sammen mitt pepperkakehus laget etter mal som står i siste Bolig Pluss, se forsiden på NIB. (bilde av bladet), og brukte limpistol til å få det sammen, da er det bare til å rive av limen og spise neste år.... ;-)

mvh Hege

Minka sa...

Kjempe flotte bilder du viser..

Datt sa...

Sukk, så koselig jul du har! Snart blir det gulv å kjøkken på meg, da blir det kanskje jul her også! :)

lillelise sa...

så koselig du har pyntet! har dessverre ingen tips til pepperkakehus jeg heller, prøvde å lage hus for et par år siden, men det endte med at samboeren min lagde skilt i miniatyr med teksten "rasfare" og satte ved siden av det... men lykke til, får håpe resultatet blir bedre enn mitt!
Ha en fortsatt fin kveld

Glede sa...

Herlig julestemning i Kristins hus! Gleder oss til bakedag! :)

Asbjørg sa...

Så fint du har pyntet!

Prinsesse Elin sa...

Jeg laget en villa i fjor som jeg fant på en svensk blogg. Jeg måtte tegne mønsteret selv for det gikk ikke å printe det ut men det ble bra. Det var med 2 etasjer, runde vinder i mønet, karnapp osv. En herskapelig villa. Det var ikke så vanskelig å få til og jeg tror jeg brukte et par bokser med ferdig pepperkake deig på det hele.
Problemet var heller hvor plasserer man et slik gedigent hus? he he