onsdag 18. februar 2009

Maling av trapp

Før:
Slik var trappen opp til loftet før. Den var pusset ned, beiset brun og lakkert. Før dette var den lakkert trehvit. Den er gammel (fra 1953), og en veldig "god" trapp å gå i :-) Fargen på veggene og mellom trinna, er lys antikk.



Etter:
Det kommer ikke frem på bildet, men jeg bommet på fargen på trappen, i forhold til veggfargen. Trappen er malt i fargen Skumring fra Jotun. S-1000-N. Det vil si, at det er en ren grå frage. Og den er virkelig "iskald", uten noen gul eller røde toner i seg. Dette forsterkes av at veggfargen er en varm hvitfarge.
Har bestemt meg for å male opp igjen trappen. Og da satser jeg på samme farge som veggen!!



3 kommentarer:

Missfryd sa...

Som du sier kommer ikke den kalde fargen frem på bildet, for det ser veldig lekkert ut. Syns hvitmalte trapper er SÅ fint. Har det selv (2 stk) og det er jo ikke spesielt praktisk, men så må man bare gjøre oftere rent hvis man vil ha det strøkent:-)
Ha en god dag!

Brocante sa...

Fargeforskjellen syntes i alle fall ikke på bildet. Du vil ikke se det an litt da? Ofte irriterer man seg grønn over detaljer med en gang men så venner man seg til det.... De ble utvilsomt et helt lekker trapp!

Janne Karin sa...

Trappen var nydelig. Ser ut som den er samme farve som veggene. Har selv en trapp jeg tenkte å male eggehvit men jeg tenkte jeg ikke skulle male selve trinnene fordi jeg er redd for når hakkene kommer etter hvert så vil det ikke bli så pent. Men jeg får se hva jeg gjør når jeg bare kommer meg igang. Det var iallefall flott hos deg :)